Venäläiset matkailijat

Olet täällä

Venäläiset matkailijat

Venäläinen matkailija etsii lomallansa monipuolista tekemistä ja sellaisia elämyksiä, jotka antavat loman jälkeen mahdollisuuden kertoa ja kehua niistä omassa tuttavapiirissä. Matkan varausvaiheessa venäläinen matkailija pyrkii etsimään sellaisen vaihtoehdon, että hän kokee saavansa matkansa mahdollisimman edullisesti. Matkabudjettia säästetään kuitenkin reippaastikin varsinaiselle lomalle ja se käytetään kokonaisuudessaan. Kohteiden kannattaa huomioida tämä.

Vaihtoehtoja aktiviteeteista ja ostoksista on syytä olla paljon tarjolla, jotta venäläinen kokee tehneensä hyvän ostoksen, löytävänsä järkevän käyttökohteen lomabudjetille ja saavansa ennennäkemättömiä elämyksiä lomaltansa.

Venäläisen matkailijan loma jatkuu pitkälle matkan jälkeen, kun hän jakaa kokemuksiaan ystävien, tuttujen ja sukulaisten kanssa. Paras markkinointikeino Venäjälle onkin edelleen tyytyväinen matkailija kohteessa, joka vie viestiä eteenpäin.

Ruokamatkailunkehittämiseen on jokaiselle pääkohderyhmälle laadittu Asiakasprofiili-lomake, jonka avulla yritys tai alue voi tunnistaa vahvuutensa, heikkoudet, kehittämiskohteet ja asiakasta ärsyttävät asiat.

  1. Tutustu asiakasryhmääsi koskevaan lisämateriaaliin
  2. Tutustu persoonaa ilahduttaviin ja kiukuttaviin ruokamatkailun ominaisuuksiin 
  3. Keskustelkaa ja valitkaa seuraavat:
  • Alueen/yrityksen tärkeimmät vahvuudet (3-5 kpl)
  • Tärkeimmät ilahduttavat ominaisuudet, joita alue tai yritys voisi tarjota (3-5)
  • Mitä meiltä puuttuu? Mikä vaatii paljon työtä? (3-5 kpl)
  • Poistettavat asiakasta kiukuttavat ominaisuudet (3-5 kpl)

Ruokamatkailun julkaisu 2017

Twitter

Strategiakumppanit