Perhematkailijat

Olet täällä

Perhematkailijat

Kotimaiset ja kansainväliset perheet ovat monelle Suomen matkailukohteella ja yritykselle tärkeitä asiakkaita. Lapsiperheiden ruokailua matkalla tutkineessa opinnäytetyössä selvisi, mm. lomalla ruokailuun vaikuttavat melko samat piirteet niin arkena kuin matkailtaessa. Lasten kanssa halutaan pitää kiinni ruokarytmeistä ja matkalla oltaessa lapsiperheet haluaisivat ruoan olevan alusta alkaen tehtyä Toiveena olisi terveellistä, tuoretta ja mahdollisimman paikallista ruokaa. Palvelussa arvostetaan sitä, että ravintolassa otettavan lapset huomioon ja että lapsetkin koetaan laadukkaan asiakaspalvelun ansaitseviksi asiakkaiksi. Lisätietoja pääkaupunkiseudun lapsiperheiden ruokailusta matkalla voi lukea Sanna Höglund-Laurikaisen opinnäytetyöstä

Ruokamatkailunkehittämiseen on jokaiselle pääkohderyhmälle laadittu asiakasprofiili-lomake, jonka avulla yritys tai alue voi tunnistaa vahvuutensa, heikkoudet, kehittämiskohteet ja asiakasta ärsyttävät asiat.

  1. Tutustu asiakasryhmääsi koskevaan lisämateriaaliin 
  2. Tutustu persoonaa ilahduttaviin ja kiukuttaviin ruokamatkailun ominaisuuksiin 
  3. Keskustelkaa ja valitkaa seuraavat:
  • Alueen/yrityksen tärkeimmät vahvuudet (3-5 kpl)
  • Tärkeimmät ilahduttavat ominaisuudet, joita alue tai yritys voisi tarjota (3-5)
  • Mitä meiltä puuttuu? Mikä vaatii paljon työtä? (3-5 kpl)
  • Poistettavat asiakasta kiukuttavat ominaisuudet (3-5 kpl)

Ruokamatkailun julkaisu 2017

Twitter

Strategiakumppanit