Modernit humanistit

Olet täällä

Modernit humanistit

Moderneilla Humanisteilla on kiinnostusta hiljaiseen luonnon kokemiseen ja erämaan rauhaan. Tavallisille moderneille humanisteille matka on pieni seikkailu tuntemattomaan. He hakevat uutta tai itselleen uudenlaista kohdetta ja ovat saattaneet innostua näkemästään kohteen markkinoinnista. Kohteeseen pääseminen helposti ei ole valinnan kriteeri. Lomalla on yleensä jonkinlainen suunnitelma tai ohjelma, sillä lomalla ei haluta olla täysin vapaana aikatauluista ja suunnittelusta.

Ruokamatkailunkehittämiseen on jokaiselle pääkohderyhmälle laadittu asiakasprofiili-lomake, jonka avulla yritys tai alue voi tunnistaa vahvuutensa, heikkoudet, kehittämiskohteet ja asiakasta ärsyttävät asiat.

  1. Tutustu asiakasryhmääsi koskevaan lisämateriaaliin 
  2. Tutustu persoonaa ilahduttaviin ja kiukuttaviin ruokamatkailun ominaisuuksiin 
  3. Keskustelkaa ja valitkaa seuraavat:
  • Alueen/yrityksen tärkeimmät vahvuudet (3-5 kpl)
  • Tärkeimmät ilahduttavat ominaisuudet, joita alue tai yritys voisi tarjota (3-5)
  • Mitä meiltä puuttuu? Mikä vaatii paljon työtä? (3-5 kpl)
  • Poistettavat asiakasta kiukuttavat ominaisuudet (3-5 kpl)

Lue lisää

Visit Finlandin materiaalit liittyen Moderneihin Humanisteihin

Terhi Hookin raportti Italian Slowfood markkinointitapahtumasta

Gastronomistas-blogi Helsinki Marketingin vieraana

Terhi Hookin raportti Grune Woche -tapahtumasta

Ruokamatkailun julkaisu 2017

Twitter

Strategiakumppanit