Cool and Creative - suomalaisen ruokamatkailun hyväksi

Olet täällä

Kansainvälisesti tunnustetut ruokailmiöt ja omintakeiset ruokailukokemukset

 

Suomessa on kansainvälisesti tunnustettuja tähtikokkeja, mutta myös uusia, innovatiivisia ruokailukokemuksia. Ravintolapäivä, Taste of Helsinki, Flow Festival ja suomalainen katuruoka ovat jo nostaneet Suomen ruokatrendien luojaksi.

Suomen matkailussa voidaankin hyödyntää omaleimaisia ruokailmiöitä ja kärkituotteita osana kansainvälistä Nordic Kitchen-trendiä.

Uusia ruokailmiöitä tulee jatkossa ideoida, rakentaa ja hyödyntää. Eli pelkästään ruoasta voidaan kehittää matkailutuote, voimme olla kiinnostavia myös puhtaille ruokamatkailijoille, ns. foodiet. Onko seuraava trendi Taste of Arctic, Taste of Lakes, Taste of Santa, Taste of Moomin, Taste of Sauna, Taste of Duudsons vai Taste of Kalevala?

Ruokamatkailun julkaisu 2017

Twitter

Ravintolapäivä

Strategiakumppanit